Betingelser for kjøp

Betingelser for angrerett og retur/bytte i nettbutikken
•    Du har 14 dages angrerett/returrett på varer kjøpt i vår nettbutikk. Angreretten er gjeldende fra den dagen du mottar pakken fra oss.
•    Benytter du deg av angreretten, vil du motta hele kjøpsbeløpet som angitt på din kjøpskvittering innen 14 dager fra den dag vi mottar din retur.
•    Du bærer selv det fulle ansvar for returfrakten og betalingen for den. 
Vi tar ikke imot sendinger i oppkrav.
•    Returnerer du et produkt, skal det være komplett, uskadet, med alt tilbehør og i original emballasje. Eventuelle skader og mangler som medfører tap av gjensalgsverdi trekkes fra tilbakebetalingen.
•    Pickupper, hodetelefoner, ørepropper, CD, SACD, DVD, LP og Blu-Ray kan ikke returneres hvis varen har vært pakket ut av originalemballasjen, og/eller forseglingen er brutt. Kabel fra rull kan heller ikke returneres.
•    Spesialbestillinger av kabler og andre produkter er ikke dekket av angrerett/returrett.
•    Angrerettsskjema må være korrekt utfylt og kan finnes her: Angrerettsskjema


Returadresse for varer kjøpt gjennom nettbutikken
Hvis du ønsker å returnere en vare skal du sende den direkte til: 



SteReoFil AS

Grensen 9

0159 OSLO
Norge


Priser/Betaling

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Frakt og eventuelt fakturagebyr kommer i tillegg. Prisene på høyttalere er oppgitt som pris per par. Unntaket er subwoofere, komplette systemer/pakker og senterhøyttalere dersom ikke annet er oppgitt. Alle priser, beskrivelser og spesifikasjoner på produktene er gitt med forbehold om skrivefeil.

Lagerstatus
Lagerstatus holdes oppdatert jevnlig, men det kan forekomme avvik. I et slikt tilfelle vil du få beskjed via epost eller telefon.

Forsendelse

Lagerførte varer sendes normalt ut innen to virkedager. Ved høytid eller annet som medfører forskyvning, vil varen bli sendt førstkommende virkedag. Dersom varen ikke er på lager må bestillingstid påregnes (avhengig av den individuelle leverandør). Vi sender kun i Norge.

Alle varer blir sendt med Posten eller dersom ikke annet er avtalt/spesifisert. Tid fra varen blir sendt fra oss til den ankommer deg vil være avhengig av den generelle postgangen og hvor i landet du bor. Store kolli som overgår vekt og størrelsesbegrensningene til Posten vil bli sendt med Tollpost eller tilsvarende selskap og det må påberegnes at det kan ta lengre tid.

Fraktkostnader blir lagt til i kassen før du betaler, og gjelder kun for varer under totalt 1.000,- NOK. Varer for totalt over 1.000,- NOK har fri frakt med mindre annet er spesifisert.
Dersom pakker ikke blir hentet ut fra Postkontoret vil kjøper bli fakturert frakt for både sending og retur (dobbel frakt).

Bedriftspakke dør-dør leveres på døren man-fre mellom kl. 10-16. Er du ikke tilstede i tidsrommet vil pakken leveres til nærmeste postkontor.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt fra leverandør.

Varer til levering via fraktselskap
Kolli med vekt over 35 kg vil sendes med Bring og leveres på døren. Tidspunkt for leveransen vil avtales nærmere på epost.

 Pakker med vekt over 35 kg kan ikke betales pr postoppkrav. Du kan betale med VISA/ Mastercard, faktura eller avbetaling.

Leveringstid
Normalt vil vår leveringstid være 3 – 6 virkedager fra du har mottatt ordrebekreftelsen.
 Hvis du bestiller varer som er midlertidig utsolgt, vil du bli informert via e-post eller telefon med opplysning om forventet leveringstidspunkt. Ønsker du ikke å motta varen på grunn av forlenget leveringstid/restordre, har du naturligvis muligheten til å avbestille den.
Inneholder bestillingen varer over 35 kilo, eller store varer som må sendes på pall, vil levering skje med et fraktselskap. Leveringstid er avhengig av hvor i landet du bor. Normalt vil levering ta mellom 2 og 9 dager.

Transportforsikring
I fraktprisen ligger det også en forsikring som dekker tap og eventuelle skader på produktet under transporten fra oss til deg. Dette er en forsikring gjennom transportselskapet, og forsikringssummen er satt ut fra bl.a. varens vekt. Hvis det er synlige skader når du mottar varen, må du med en gang kontrollere om produktet har lidd synlig overlast. Hvis dette er tilfellet skal du nekte å motta varen. Hvis nei må du be posten eller leverandøren om å notere at emballasjen ble skadet under transport. 

Er det eventuelt andre skader på produktet når det er pakket ut, må du kontakte oss så raskt som mulig og innen rimelig tid. Så vil vi sørge for den videre saksgangen, slik at du kan få byttet produktet ditt uten unødvendig venting.

Reklamasjon
Hvis du mottar feil vare sender vi deg den riktige varen så snart vi har mottatt feil vare i retur. Vi betaler returfrakten dersom du har mottatt en annen vare enn den som ble bestillt, dersom du ved en feil har bestillt feil farge eller feil produkt må returfrakt betales av bestiller.

Dersom det oppstår en feil ved varen du har kjøpt hos oss må du gi beskjed så fort som mulig og innen rimelig tid fra feilen er oppdaget. Så snart varen er hos oss påbegynner vi reperasjon. I spesielle tilfeller sender vi lik, ny vare til deg ved mottak av varen med feil på. 

Annet
•    Vi forbeholder oss rett til å forandre priser og spesifikasjoner uten forvarsel.
•    Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil, utsolgte varer, sviktende leveranser fra leverandørene våre og opplagte prisfeil på produkter (typisk 0-priser).
•    Hvis en bestilt vare ikke er tilgjengelig innenfor normal leveringstid, får du beskjed om dette.
•    Personer mellom 15 og 18 år som ønsker å bestille varer, må ha tillatelse fra foresatte. Kredittkjøp kan kun foretas av personer over 18 år.
•    Når du sender inn en bestilling til oss, forutsetter vi at du har lest gjennom og akseptert salgsvilkårene.
•    Varer som er gitt med kostnadsfritt skal også returneres dersom kjøpet heves. I spesielle tilfeller hvor det er satt et vilkår for å utløse en kostnadsfri vare, skal den kostnadsfrie varen også returneres dersom vilkåret brytes.